10 Eylül 2008 Çarşamba

zemheri edebiyat | sayı 5


5. sayıda Zemheri Edebiyat okurları için; Yaşar Bedri, Beşir Ayvazoğlu, Yelda Karataş, Osman Hakan A., Adem Turan, Selçuk Küpçük, Mehmet Nuri Yardım, Ali Çolak, Kemal Sayar, Cevat Akkanat,Şaban Abak, Suavi Kemal Yazgıç ile yapılmış “5 kitap” soruşturması yer alıyor.

Röportaj bölümünde ise; şair, yazar Ali Ayçil ile Türk Edebiyatı, editörlüğünü yaptığı Mostar dergisi, kitapları ve Celal Fedai'nin kendisine yönelttiği eleştiriler hakkında detaylı bir röportaja yer veriliyor Dosya Olarak Rachel Corrie’yi işleyen Zemheri Edebiyat beşinci sayısı; sırasıyla Rachel’in tüm mektuplarını, kendisi hakkında Bob Dylan tarafından yapılmış bir şarkıyı, Ailesiyle Türkiye’de ilk kez yapılan röportajın İngilizce aslını, Rachel hakkında yeni yazılmış deneme şiir ve makaleleri yayınlıyor.
5.Sayının içeriği ise genel olarak şöyle;

Şiir
Kayboldum Ortasında / Mustafa Uçurum
Keyif Süren Köpekler / Mehmet Şamil Baş
Terfi Ettim İnsanlıktan; Islık Çalan Bir Yağmurum Artık!/ Emine Şimşek
Buzul Çağ / Yahya Kurtkaya
Dudaklarının Saçağında Yıkanan Gün Işığı / Sefa Bıyık
Boynu Bükük Öldüler / Yücel Şenyer
Çingene / Ceyhun Köse
Mahşerin Beşinci Kızı / Murat Serkan Önder
Akşam Sularında Vitrin Önleri/ Mehmet Türkmen
Deneme
Düş-ün-ce / Ömür Kurt
Suç ve Şehir / Nergihan Yeşilyurt
Mektup
Sana Nazarım Değdi Henna' Gözlerini Okurken / Züleyha Çay
Öykü
Üzüm Bağları ve Mavi Dolunay / Leyla Marankoz
Tefrika Öykü: Mihman, Bölüm-1 / Yahya Kurtkaya
Evet, Ben Oyum… Yani Resimlerdeki/ Asude Zeynep Toprak
Yaka / Ersan ER
İnceleme
Sevince ve Izdıraba Katlanma Sanatında Ustalaşmış Bir Kişilik Dostoyevski/ Öznur Tunç
Makale
Hilmi Yavuz, Hakan Arslanbenzer, E-Şair, E-Dergi, E Yani?/ Said Ercan
ÇizgiYorumsuz -Ebrar Pınar Kara
Sinema
Uçurtma Avcısı- Yılmaz Yılmaz
Tanıtım
Seyyah-Murat Çelik
Posta Kodu Aşk- Mehmet Şamil Baş
Gözlerinden Aşk Soluyorum- Muhammed Faruk Arslan
Konuşan Fotoğraflar
BÜYÜKHARF
Dergimize Gelen Kitaplar

Hiç yorum yok: