6 Eylül 2008 Cumartesi

tekrir | sümeyye betül


ne kaçtığın deniz ne yakın tufan
uzak değil kayalıklara git ve gör
damarında serumlar sancı çoğaltsın
söyledi atalar dini bu katliam
ya şahsında tekil ihtilaller kılacaksın
ya bildiğin çoğulları saf saf yık ve geç
ama geç, uçurum bir tek adımla başlar

kavmimin ihanetini güç bela hatırladım ki
tevekkül birleşmezse ellerimden sen yetiş!
okyanus taşındım mekandan işaretin gibi
diyorum deniz yutar mı bir an dönersem
taşındım, bu bağdaşa ikamet çek yüreğimi
okyanus! taşındım diyorum nefsim diyorum
diyor: putları reddet idealleri koru*

şimdi bize taş atana gemi mi yakalım
nuh'u unutup yağmuru kutsarken tanrılar
sanat diye asacaklar gökdelenlere bileklerimizi
boş bakışlara râm utanç bize ey peygamber
tahammülü sabra maya tutmayan şehirlerde
yine de tufan damarlarımızda terkipte

*aliya izzetbegova
tasavvur

1 yorum:

Unknown dedi ki...

aliyyanın bu alıntısı hangi kitabından acaba? bulmama yardım eder misiniz?